Najveći utisci iz 2016.

moj-izbor
Little blue book – Moj izbor, utisci iz 2016.

Dobro došli. Godinu započinjemo pisanjem (čitanjem) o utiscima iz prethodne. Ovo će biti samo mala top lista onih stvari, događaja i on line prostora koji su na mene ostavili najveći utisak. A iskreno, mislim da zaslužuju i vašu pažnju.

Prvo knjiga – Stiven King “Dalas ’63” ili u originalu “11/22/63”. Ova knjiga je i najveći utisak i najveće iznenađenje prethodne godine. Priznajem, knjigu sam uzela da čitam jer je u centru pažnje bilo snimanje serije po toj knjizi. A ja “moram” da pročitam knjigu pre nego što gledam seriju ili film da bih mogla da kažem da je knjiga bolja (u nekim slučajevima nije, ali to je druga priča). Čitanju knjige sam pristupila očekujući horor, a pročitala sam sve samo ne horor. Ako bih morala da ukratko ocenim knjigu, rekla bih vam da je ova knjiga odlična. Priča se svodi na to da glavni lik ima mogućnost da se vrati u vreme kada je ubijen Džon Kenedi i spreči ubistvo. To jeste osnova ove knjige, ali u stvari je ovo priča o ljudima. O pitanju šta bi uradili da možete da putujete kroz vreme i nešto promenite. Odnosima među ljudima, ljubavi, da li možete da zaštitite one koje volite, da li možete da menjate istoriju i sudbinu. Iznenadilo me pisanje Stivena Kinga, jer sam očekivala jednostavnu priču i malo straha. A onda, kada sam malo razmislila o knjizi i pisanju (jer vas knjiga podstiče da razmislite), shvatila sam da se gospodin King maestralno i genijalno igra našim osećanjima. Nekada je to strah, a nekad ljubav. Preporuka za knjigu i javite da li vam se dopala. I ne, nisam gledala seriju jer je knjiga savršena i ne želim da kvarim utisak.

A pronašla sam i novu omiljenu seriju, to je “Stranger Things”. Ne volim sveopšte pomame i oduševljavanje nečim. Izbegavam teme o kojima kao da je svaki drugi tekst  i vest na internetu. A onda sam odgledala seriju (u jednom dahu) o kojoj su svi pričali i oduševila se. Šta da vam kažem – svi ti ljudi koji su postali obožavaoci ove serije su u pravu. Fasciniranost pričom je utemeljena, jer je serija fantastična. Savršena u radnji, likovima, glumi, čak i u inteligentnom odgovoru na pitanje koje se postavlja na samom početku serije. Ukratko, bez otkrivanja previše detalja osnovna radnja serije je potraga za dečakom koji je nestao. Sve se dešava u malom američkom gradu 80tih godina prošlog veka. Ne smem više da kažem, jer ću vam odati previše. Nije vam dovoljno intrigantno? Stiven King je pohvalio seriju i glavnu glumicu Vinonu Rajder. Ljudi u Americi daju imena deci po likovima iz serije. Još uvek ništa.. Odgledajte seriju i biće vam jasno čemu pohvale i veliki broj obožavalaca. A oni koji su već odgledali seriju, željno iščekuju drugu sezonu koja će biti 2017. Eto razloga za sreću.

Jedan od prvih tekstova na blogu imao je za temu omiljeni podkast. Tada sam pokušala da objasnim zašto i koliko volim podkast Jess Lively. I evo, opet se vraćam na istu temu jer nije završena priča. Nisam sigurna kako sam uopšte pronašla Jess Lively ili kako je ona pronašla mene, ali hvala joj na tome. Došla je u trenutku kada sam sebi postavljala pitanja na koja je ona imala odgovore. Jedan od mnogobrojnih razloga zašto volim da slušam ovaj podkast je da se Jess Lively na jedan ljubazan, prijatan način kroz odgovore na pitanja slušalaca ili kroz razgovor sa inspirativnim ljudima, trudi da vas inspiriše. Njen cilj je da budete više prisutni u trenutku, da budete srećniji i imate ispunjeniji život. Daje vam odgovor na pitanje šta je ego, a šta je intuicija i kako oni utiču na naše odluke. Otvoreno priča o svojim dilemama, strahovima i kako pokušava da ih prevaziđe. Onda se nađete u situaciji da i vi imate iste dileme i to ne samo vi, već mnogo ljudi. Na jedan nenametljiv način vam kaže da je u redu da nešto ne znate, da imate nedoumice ili da se ponekad osećate izgubljeno. Ali vam daje odgovore i govori vam da vi već radite sve što je u vašoj mogućnosti i da tako nastavite. Poslušajte ovaj podkast i pridružite se milionskom auditorijumu, videćete da niste sami. Možete jednostavno slušati po redu objavljivanja ili izabrati po temama: biznis, karijera, majčinstvo, odnosi i veze, novac… Njeni intervjui su pravi primer kako treba slušati sagovornika i ljubazno se ophoditi prema drugima. Čini mi se da je to zaboravljena veština. Kroz ove razgovore imaćete priliku da upoznate i neka nova imena koja će na vas ostaviti utisak.

To je bio samo mali izbor najboljih iz prethodne godine. Koje su knjige, serije ili podkast ostavile najveći utisak na vas? Pišite mi, svaka vaša reč mi mnogo znači.

Do sledećeg čitanja,

Tanja

4 Replies to “Najveći utisci iz 2016.”

  1. Biografija Trejsi Lords opisana u knjizi “Ispod sveg” jos uvijek me tjera na razmisljanje.Procitala sam je prije dvije godine ali njena zivotna prica je toliko jaka da se niti jedna knjiga koju sam poslije procitala nije mogla mjeriti s njom. Samo to cu ti reci serije ne gledam a ni podkast ne slusam. 🙂 😉

    Like

Leave a Reply

