Kako ostvariti sklad zdravlja i lepote

Kako ostvariti sklad zdravlja i lepote

Na putu traganja za zdravljem i lepim izgledom popularno je da se u proleće odlučimo za promenu režima ishrane, kao i da povećamo fizičku aktivnost. Ali detoksikacija, dijeta i bavljenje sportom su individualni procesi i potrebno je da pronađemo šta nama i našem organizmu najviše odgovara. Budite dobri prema svom telu, i ono će biti dobro prema vama.

Kako pronaći ono što donosi rezultat? Pre svega jedna reč koja se u ovom periodu često koristi – detoks. Da li nam je to potrebno? Urban način života, stres, nepravilna i neredovna ishrana, ali i spoljašni negativni uticaji, našem organizmu donose velika iskušenja. Potrebno je da svom telu i umu, posebno u proleće, uvedemo čišćenje. Ne morate u potpunosti da promenite način ishrane, već postepeno pravite male korake ka zdravoj ishrani. Očekuje vas par predloga kako da to učinite na jednostavan način, i za vaš organizam ne previše agresivnim metodama.

  • Odbacite dijetu. Ovde je važno da fokus bude na kvalitetu izabrane hrane, birajte organsko voće i povrće. Neka izbor hrane bude u skladu sa sezonom. Pravilnim kombinovanjem možemo lagano da očistimo organizam.
  • Balans 80/20 – odnos između dobre hrane i onog što nije toliko zdravo. Izbegavajte prerađenu hranu ili bar smanjite njen unos na 20%.
  • Maksimalno izbegavanje šećera.
  • Ne preskačite doručak. Izbalansiran doručak ubrzava sagorevanje kalorija, održava nivo šećera u krvi.
  • Jedite zelene alkalne namirnice. Naše telo je blago alkalno tj. bazno, i takva je pH vrednost optimalna za održavanje zdravlja. Važno je da se ne poremeti pH vrednost unosom hrane koja izaziva kiselu reakciju. Gazirana pića, alkohol, kafa, masna hrana, rafinisane namirnice najčešče izazivaju promenu kiselosti organizma. Alkalne namirnice prirodnog porekla utiču na održavanje visokog nivoa energije, pomažu da se lakše kontroliše unos kalorija. A ne treba zanemariti i da su važan faktor u postizanju opšteg fizičkog zdravlja.
  • Unosite biljna vlakna. Ona povećavaju osećaj sitosti. Sirovo voće i povrće kao što su grašak, artičoke, brokoli, kupus, šargarepa, spanać, salata, karfiol su odličan izvor biljnih vlakana.
  • Pijte vodu. Voda hidrira, podstiče izbacivanje toskina iz organizma, alkalizuje telo i pozitivno utiče na koncentraciju.
  • Zeleni aktioksidans. Pijte zeleni čaj, koji ima veliki uticaj i na zdravlje i na lepotu.
  • Ulja/masti – ograničite unos masti i ulja, ali ih nemojte potpuno izbaciti iz ishrane. Laneno, maslinovo, kokosovo ulje, pomažu sagorevanju ugljenih hidrata u energiju potrebnu mišićima za rad.
  • Opustite se. Pokušajte da izdvojite vreme koje ćete posvetiti samo sebi.
  • Dekorativna kozmetika. Birajte kozmetiku koja ne sadrži štetne hemikalije kao što su parabeni, parfemi, SLS.
  • Fizička aktivnost. Bavljenje sportom postaje neophodan dnevni zadatak kako bismo ostali u dobroj formi, lepo izgledali, ali i za emotivni detoks. Na vama je da izaberete, pronađite šta vama odgovara. Podeliću sa vama par pravila koja su meni pomogla da zavolim vežbanje, iako mi često nije do toga.

Isplanirajte. Ako unapred upišete u svoj kalendar i isplanirate vežbanje, tako ćete sebi otežati eventualno odustajanje od toga.

Formalno – neformalno. Ako se fokusirate da vam kretanje i aktivnost postanu navika, nećete sve odlagati i fokusirati se samo na taj jedan sat kada ćete biti u teretani. Hodanje, korišćenje stepenica umesto lifta, samo su neki od načina kako da to činimo svakodnevno.

Pokušajte da vam fizička aktivnost postane dnevna navika.

Izađite u prirodu. Ako imate mogućnost, uvek je iskoristite jer boravak na svežem vazduhu i u prirodi je nezamenljiv. Pešačenje, planinarenje ili jednostavni izleti u prirodi, šetnja i upoznavanje sa elementima prirodnog okruženja, biljkama, drvećem, pticama, insektima, izvorima vode. Ne treba zaboraviti i na povezivanje sa kulturom i tradicijom područja i običajima lokalnog naroda, orijentaciju, informisanje o legendama i zanimljivim mestima.

Boravak na svežem, šumskom vazduhu daje osećaj relaksacije, smanjuje krvni pritisak, kontroliše stres.

Tokom boravka u prirodi uživate u mirisima šume, zelenoj boji biljaka, šumu reka, vodopada i pevanju ptica, kao i u konzumaciji šumskih plodova. Dokazano poboljšava sposobnost koncentracije i bolji san. Pronađite planinarsko društvo u svom gradu i priključite se njihovim akcijama, pozovite prijatelje, jednostavno uživajte.

Osećajte se dobro, izgledajte dobro. Treba zavoleti vežbanje radi samog vežbanja, tj. bez razloga. Potrebno je uskladiti ljubav prema aktivnom načinu života i ljubav prema svom telu.

Jer vežbe i kretanje su potrebne zato što volimo svoje telo, a ne zato što ga mrzimo.

Izbor je veliki i ne morate da radite nešto što vam se ne sviđa ili vam ne odgovara. Ako vam joga nije interesantna, ne volite gužvu u teretani, vožnja bicikle vam možda nije dostupna – to ne znači da treba odustati. Naprimer, YouTube vam nudi mnoštvo raznovrsnih kanala sa različitim vrstama vežbi. I nemojte zaboraviti, ako vežbate kod kuće, zagrevanje pre vežbi i istezanje nakon njih moraju biti deo vaše rutine. Izdvojiću za vas par kanala  na kojima možete pronaći ideju ili kompletan način vežbanja. Neizostavna, neprevaziđena Adriene. Njen pristup vežbanju, meditaciji, način na koji se obraća gledaocima je veoma pristupačan i nenametljiv. Ovaj YouTube kanal sam već spominjala na blogu, a pojavljuje se ponovo jer jednostavno obožavam Adriene. Pokušavam da i drugima preporučim njene vežbe sve se nadajući da će i oni, sa istim entuzijazmom, početi da vežbaju. Drugi kanal koji vam iz ličnog iskustva predlažem da pogledate je POPSUGAR Fitness– izvor najrazličitijih vežbi. Od onih koje traju 15 minuta, preko onih koje se fokusiraju npr. na jačanje mišića ruku, ili vam je zanimljivo da to bude u formi plesa – izbor je veliki. Zatim Tara Stiles čije vežbe izazivaju pitanja – da li je to joga ili možda treba podvesti pod “power yoga”. Ritam njenih vežbi je brz. Njena fleksibilnost i stil izgledaju nedostižni. Ona i najteže pokrete radi sa lakoćom i elegantno, uvek izgleda savršeno, ali možda će (i) za vas biti inspirativna. Izbor imate i po nivou na kojem se nalazite, tako da možete pronaći i vežbe za početnike.

Ovo je bio samo mali izbor saveta koji nam mogu pomoći u ostvarivanju tako željenog cilja – skladu zdravlja i lepote. Nadam se da vam je tekst bio inspirativan, ali i da će vas dovoljno zainteresovati da podelite vaše utiske u komentarima. Svaka vaša reč mi mnogo znači.

Do sledećeg čitanja,

Tanja

*Informacije koje se nalaze u tekstu nemaju nameru da donose dijagnozu, da leče ili spreče neki zdravstveni problem ili neku bolest. Molim vas da se obratite doktoru za pitanja koja se odnose na specifično stanje u vezi sa zdravljem.

Advertisements

11 Replies to “Kako ostvariti sklad zdravlja i lepote”

    1. Hvala najlepše i na čitanju i na komentaru. ❤ Ovo su samo predlozi koji naravno ne moraju striktno da se poštuju. U stvari, ideja je bila da one koji razmišljaju o detoksu inspirišem da ne mora to da se radi tako agresivno. Svako treba da pronađe ono što mu najviše odgovara i da radi ono zbog čega se dobro oseća. 🙂 ❤

      Liked by 1 person

      1. To se svakako slažem i sama pokušavam pomalo uvesti promjene. Agresivno kod mene ni ne pali 😀 Samo eto.. Teško je zamijeniti stare navike, čisto razmišljam naglas. ALi svakako je tekst sjajan 🙂

        Liked by 1 person

  1. Zanimljivo je koliko pod uticajem medija odlučimo samo u proljeće (dobro i pred Novu godinu) mijenjamo loše navike. Gledam svoje prijatelje_ice koji_e robuju formi kad i šta treba da jedu, kako da vježbaju i svi nekako u nepovjerenju gledaju u mene kad im kažem da jedam u 23.00 pljeskavicu ili picu, a ne mjenjam kilažu i uvijek izgledam dobro.

    Masu puta sam im objasnila kako ne vježbam više nego oni, već da slušam svoje tijelo i organizam.

    Kad im kažem da ne koristim lift i gradski prevoz, ne šećerim kafu i još neke sitnice obično mi kažu, ma joj to su gluposti i sitnice, a upravo mislim da od tih “gluposti” i “sitnica” treba krenuti sa zdravim navikama.

    Što radikalnije izlažeš sebe stresu i govoriš sebi nemoj ovo, ne smijem ovo, to ti se upravo više i više traži. Ali kada postepeno kreneš sa promjenom, biće to duži proces koji će pokazati dugoročnije rezultate.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s