Praktični saveti koji su vam neophodni kada se osećate iscrpljeno

Saveti kada se osećate iscrpljeno

Svakodnevno čujemo da se neko požali na umor i iscrpljenost. Da li ste i vi jedna od tih osoba? Umor je postao naša svakodnevnica, jer obim obaveza nas jednostavo sputava da uradimo sve i brzinom kojom želimo. Bez obzira šta je uzrok vaše iscrpljenosti, postoje mali i praktični saveti koji vam mogu pomoći ako povremeno i bez fizičkih posledica, osetite umor.

Reč je jednostavnim promenama koje možemo da primenimo u svakodnevnom životu, a u tim malim promenama leži tajna. Kako da prirodnim putem sprečite pad imuniteta, koji sa sobom donosi mnoge zdravstvene nevolje, a negde najmanji problem je i nedostatak energije.

  • Hrana

Važnu ulogu u ishrani imaju i celovite žitarice. zato je prvi predlog da u svoju ishranu uvrstite što više žitarica. Potrebno je da svesno radimo na tome da ih ima dovoljno u dnevnim obrocima. Važne su, jer pored ostalog, sadrže i vlakna. Vlakna utiču na pravilno funkcionisanje probave,a to ne sme biti zanemarno u izbacivanju toksina iz tela. Kao i, ono na čemu aktivno radimo, održavanju dobrog imuniteta.

Kao najlakše dostupne celovite žitarice izdvajaju se smeđi pirinač, proso, ječam, ovas. Ove, ali i druge žitarice, izvor su složenih ugljenih hidrata koji se postepeno vare. Tako daju energiju organizmu duži vremenski period i utiču da šećer u krvi bude stabilan. Sadrže i vitamin B koji je važan za pravilno funkcionisanje nervnog sistema.

Zbog svega navedenog, zaključak je da celovite žitarice treba što više koristiti u ishrani (posebno za doručak) jer je to važno za održavanje i pravilno funkcionisanje nervnog sistema.

Kada je već reč o ishrani i svesnom izboru, onda izdvajam i da je potrebno smanjiti unos rafinisanih namirnica. Odmah da pojasnim, ne morate u potpunosti da ih izbacite iz ishrane (i onda da žudite za njima) ili da se osećate loše ako posegnete za njima jer vam je u nekom trenutku to bilo najlakše i dostupno.

Ukoliko imate mogućnost izbora birajte hranu bez hemijskih dodataka za boju, ukus, aromu. Takvi proizvodi često sadrže i veliku količinu natrijuma i fosfora. Njihov visok nivo u obrađenim namirnicama posle unošenja ometa apsorbciju kalcijuma i magnezijuma.

Celovite žitarice

U ovom periodu sve hladnijeg vremena kao dodatak hrani i prava pomoć u borbi protiv umora i isrpljenosti, mogu poslužiti i ljutkasti začini. Đumbir i beli luk, osim što imaju antibakterijsko i antivirusno delovanje, izdvajaju se i pozitivnim delovanjem na cirkulaciju (ovo se posebno odnosi na đumbir). Dobra cirkulacija je neophodna da bi imunitet, a samim  tim i raspoloženje, bili dobri.

Ne preskačite doručak, jedite redovno i smanjite porcije.

Osobe koje redovno doručkuju imaju više energije da obavljaju svakodnevne zadatke. Doručak osigurava važne nutrijente organizmu i tako direktno utiče na opšte zdravlje. Balansiran doručak stabiliše šećer u krvi i osigurava energiju koojom započinje dan i sve aktivnosti.

  • Hidratacija

Već dobro poznata i toliko puta ponovljena rečenica – da pijemo dovoljno vode. Voda je neophodna da bi koža imala sjaj i bila zdrava. Neophodno je da nadoknadite vodu koju je vaš organizam potrošio da bi vaši organi savršeno funkcionisali.

Hidratacija spolja i iznutra kao način borbe protiv iscpljenosti. Sada u ponudi možete pronaći mnogobrojna prirodna ulja koja koži vraćaju boju i sjaj. Posebno se izdvaja ružino ulje koje se koristi za regeneraciju, kao i umanjivanje sitnih bora. Zatim, arganovo ulje koje obiluje vitaminima i omogućava prehranu kože. I, već dobro poznato i vekovima korišćeno u kozmetičkim ritualima, bademovo ulje za očuvanje elastičnosti kože.

  • Zeleni čaj

Ova vrsta čaja ima mnogobrojne pozitivne efekte. Pre svega je važno antioksidativno delovanje i efekat eliminacije toksina iz organizma. Ne treba zanemariti, s obzirom da je tema borba protiv umora, da zeleni čaj sadrži visok nivo kofeina. Samim tim utiče na podizanje energije i pravilno funkcionisanje mozga. Mnogima se zeleni čaj dopada, jer nivo kofeina ne opada tokom proteka više sati. A sada možete pronaći zeleni čaj u listićima (ako volite original) ili sa dodatnim ukusima.

Ispijanje čaja je odličan način da organizmu pomognemo u detoksu tj. u izbacivanju toksina. Čaj može biti spremljen topao ili hladan, uz dodatak soka od isceđenog limuna ili limete za dodatni efekat osveženja i revitalizacije ćelija.

Zeleni čaj

Zeleni čaj je jedan od onih čajeva koji je najmanje obrađen, zato je bogat antioksidansima. Jedan od najvažnijih svojstava koje poseduje je da pozitivno utiče na rast novih ćelija. Taj pozitivan efekat je važan za naš organizam, ali i za našu kožu.

Ovaj čaj smanjuje loš holesterol i, iako prirodno sadrži kofein koji podiže energiju, može imati relaksirajući i umirujući efekat.

  • Hidrolati za lice

Nezaobilazni korak, neophodno je da koži povratimo vlažnost koju je prirodno izgubila u toku dana. Najbolji način, a ujedno i prirodan, su hidrolati. Lagani sastav i šrijatan miris, čini ovaj korak još lakšim. Drugi naziv za hidrolate je i cvetna vodica, a mogu se najlakše opisati kao aromatične vode.

Nastaju destilacijom biljaka, a najpoznatiji je hidrolat ruže koji ima i drugi naziv – ružina vodica. U prodaji se mogu pronaći i hidrolat lavande (za negu problematične kože), hidrolat kamilice (za osetljivu kožu) i hidrolat smilja (za osetljivu i zrelu kožu).

  • Mirisi (eterična ulja)

Znate već i sami kako sam miris kafe rano ujutru može da vas razbudi čak i pre nego što počeli da pijete kafu. Postoji snažna veza između vašeg mozga i čula mirisa. To možemo da iskoristimo kada je potrebno malo dodatne energije. Prigrlite aromaterapiju sa mirisima peperminta, eukaliptusa i citrusa, jer svi ovi mirisi dokazano deluju stimulišuće.

Miris narandže i limuna će, bez kofeina, pomoći da se razbudite i koncentrišete. Nije potrebno da popijete još jednu kafu, slobodno se obratite aromama i mirisima eteričnih ulja.

Bez obzira za koji korak se opredelite da bude prvi ili u kojoj meri ga prihvatite, sve se svodi na ono što se vama dopada i ono što vama donosi dobro raspoloženje. Ako vam je potrebno malo inspiracije ili imate dilemu kako da savladate umor, nadam se da je ovaj tekst imao neku lepu reč da vam ponudi.

Mesto za komentare je vaše, slobodno napišite utiske i predloge. Svaka vaša reč mi mnogo znači.

Do sledećeg čitanja,

Tanja

*Informacije koje se nalaze u tekstu nemaju nameru da donose dijagnozu, da leče ili spreče neki zdravstveni problem ili neku bolest. Molim vas da se obratite doktoru za pitanja koja se odnose na specifično stanje u vezi sa zdravljem.

 

 

Advertisements

2 Replies to “Praktični saveti koji su vam neophodni kada se osećate iscrpljeno”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s