7 jednostavnih ideja kako voditi računa o sebi

Kako voditi računa o sebi

Život često može biti veoma buran i brz, zato jedna od novogodišnjih odluka bi trebalo da bude i da ponekad usporite. U stvari, jedina odluka koju bi svi trebali da prihvatimo je da ove godine vodimo računa o sebi.

Kako da usporimo kada je sve oko nas ubrzano?

Možda najteže šta bi trebalo da uradimo – da ništa ne radimo.

Hajde da pokušamo da to budu neke jednostavne ideje. Nešto što ne zahteva previše vremena. Bez nepotrebnog izdvajanja novca i bez napora.

  1. Pronađite i odvojite vreme samo za sebe. Možemo da ga definišemo i kao „me time“. Ne morate za to da odlazite u spa centar (mada podržavam ako imate tu mogućnost), možete sebi prirediti spa dan kod kuće. I za to ne morate da izdvojite mnogo novca. Potrebni su vam so za kupanje, morska so ili sve popularnija, himalajska so. Zatim, par kapi nezaobilaznog eteričnog ulja koje po sopstvenoj želji dodajete u kupku. I, najvažniji deo, par minuta samo za vas.
  2. Odgledajte film ili seriju. Ne mora to da bude najnoviji hit, već neki dobro poznati i omiljeni film čiji kraj vrlo dobro poznajemo. Znate, neki od onih naslova kojima se vraćamo, jer ostavljaju dobar osećaj iza sebe. A to je ono što nam je potrebno. Bez iznenađenja, nešto što umiruje i posle čijeg gledanja imamo osećaj kao da nas je neko zaogrnuo toplim ćebetom.
  3. Spremite omiljeno jelo. Kada prođu novogodišnji i božićni (i još neki praznici) često ostajemo sa ubeđenjem da nam je previše hrane. Ali nikad nije previše ugađanja sebi. Možete da izdvojite vreme i pripremite sebi hranu koju volite. Ona jela posle kojih ostaje dobar osećaj bez griže savesti.Vreme za čitanje
  4. Odvojite vreme za čitanje. Knjige, romani, poezija, čak i magazini, mogu vam poslužiti da na određeni period pobegnete od stvarnosti u svet koji vi izaberete. Niko vas neće osuđivati, čitajte šta vi želite. Mada će neko reći “guilty pleasure”, ja kažem – čitajte šta vas opušta.
  5. Kupite bojanku za odrasle. Možda nismo svi podjednako talentovani za crtanje (ovo je proizvka za mene, antitalenta), ali tu su bojanke za odrasle koje vam pružaju mogućnost da se opustite i uživate u možda već zaboravljenom činu koje nas je radovao dok smo bili deca. Ima nečeg umirujućeg i meditativnog kad se nađete ispred lista papira sa određenim oblicima i birate boje kojima ćete dati konačni izgled te slike.Vreme za vežbanje
  6. Odvojite vreme za vežbanje. Već sam pisala o tome, verujem da i sami već pronalazite načine da se rekreirate. Šetnja, joga, trčanje, planinarenje… Vežbe za početnike ili neki napredniji nivoi. YouTube je odlična početna pozicija, ako nemate dovoljno vremena da idete do teretane. Ali uvek želim da istaknem, da je boravak na otvorenom nezamenljiv. Zato patike (ili čizme, ako je već pao sneg) na noge i šetnja.
  7. Pustite muziku koju volite. Ovaj korak je individualan, ali ako volite naučno podržane stavke, onda sledi jedan predlog. Muzika za koju naučnici tvrde da umanjuje stres i ankcioznost kod ljudi. Oni koji su učestvovali u istraživanju su izrazili veoma visoko način na koji je ova muzička numera delovala na njih. Čak 65 odsto njih je reklo da su se osećali mnogo mirnije. Poslušajte i prosudite sami.

Možda i da napravite top listu pesama koja vam mogu pomoći da se umirite.

Zapamtite, važno je da sebi damo određeno vreme za resetovanje. Ono vreme koje će nam pomoći da se umirimo i puni energije vratimo dnevnim obavezama. Ne samo da će vam pomoći da se osećate smirenije u toku radne nedelje, nego će doprineti vašem opštem dobrom raspoloženju.

Spavajte duže vikendom, uživajte u čaši vina sa prijateljima u večernjem izlasku, radite ono što volite, slobodno se prepustite onim malim stvarima koje volite da radite.

Ovaj post ima nameru da bude jednostavan i da vas inspiriše kako možete da vodite računa o sebi, a da to ne zahteva nešto neizvodljivo ili nemoguće. Nadam se da je uspeo u tome.

Mesto za komentare je, kao i uvek, otvoreno za vaše predloge i sugestije.

Do sledećeg čitanja,

Tanja

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s