Koje nove zdrave navike bi trebalo da uvedete u vaš život?

Zdrave navike

Uvek je pravo vreme za zdrave odluke i stvaranje zdravih navika. Početak godine je možda bio previše optimističan, ali hajde da sada realno postavimo ciljeve zdravog života. Ne samo za ovu godinu, već one odluke koje možemo realno da ostvarimo u svakom trenutku.

Dovoljno sna

Na ovo često ne možemo sami da utičemo. Ali šta je ono što možemo da učinimo da bolje spavamo?

  • Smanjite unos kofeina, posebno u popodnevnim satima. Iako vam se može činiti da fizički ne osećate uticaj kofeina, ona po nekim istraživanjima ima uticaj na naš organim više od 5 sati posle konzumiranja. Pokušajte da u popodnevni satima smanjite unos ili probate sa napicima koji sadrže manji nivo kofeina.
  • Pokušajte da izbegavate alkohol pre odlaska na spavanje. Ne morate da se lišite zadovoljstva ispijanja čaše vina u dobrom društvu (ili koje god piće volite), već samo da, ako je moguće, pijete što više vode da bi ostali hidrirani. Ispijanje alkohola utiče na san. Znam da vam se čini da ispijanjem čašice žestokog pića pomaže da lakše zaspite, ali ono utiče na menjanje faza spavanja.
  • Kasne večere isto utiču na san. Važno je i koja hrana se jede pre spavanja. Ipak način života, radno vreme vašeg posla ima veliki uticaj na to da li možete ovog saveta da pridržavate.

Iako svako drugačije reaguje na ove stimulanse, slušajte svoj organizam. Pokušajte da povežete šta bi od ovih faktora na koje možemo da utičemo, moglo direktno da utiče na to kako spavate.

Dobar san je uslov da se dobro osećate. Kada dobro spavate, budite se dobro raspoloženi, a kada ste dobro raspoloženi sve dnevne obaveze možete lakše da odradite.

Nove navike za srećno jutro

Znam, jedva čekate da popijte onu prvu jutarnju kafu i ne krivim vas uopšte jer sam i sama jedna od tih osoba, ali možda da pokušate (pokušamo) da prvo popijete čašu vode sa limunom. Da, ja sam jedna od tih ljudi koji su uvereni da im ta čaša vode sa limunom pomaže da ostanu hidrirani, utiče na bolji metabolizam i uopšte, pomaže da organizam bolje funkcioniše. Predlog za novu jutarnju naviku – ujutru, prvo, čaša vode. Onda sve ostalo.

  • Provedite barem 5 minuta u planiranju dana.
  • Stvorite sopstveni ritual koji će vama biti poseban. Možda dnevnik zahvalnosti (The five minute diary).
  • Važno je da nahranite vaše telo dobrim doručkom.

Borite se protiv negativnog razmišljanja

Pronađite šta vam pomaže da umirite svoj um. Bez obzira da li je to vežbanje joge, meditacija ili šetnja. Šta god vama pomaže da umanjite stres – praktikujte.

Šta mislite o meditaciji? Ne želim da vas ostavim u ubeđenju da sam stručnjak za ovu temu, recimo samo neko ko je zainteresovan da pronađe način da umiri svoje misli. Dnevna meditacija koja bi trajala nekih 5 minuta ili samo način kako da disanjem umanjite stres. Možete početi sa nekim YouTube klipovima, samo u pretraživaču upišite “meditation”.

U želji da pronađem ono što meni odgovora, početak meditacije je vezan za YouTube i kanala pod nazivom “The Honest Guys”. Oni pored meditacije imaju i muziku koju možete slušati za umirenje. Izdvojiću vam jednu meditaciju kojoj se često vratim.

Ima različitih meditacija, slobodno pretražite sve i pronađite šta vama odgovara. Nemojte se voditi time da nešto morate da slušate, jer se nekom drugom to dopada.

Ako i vi imate neke dileme i čini vam se da svima, osim vama, uspeva da uspešno meditiraju, izdvojiću vam tekst sa sajta Healthy Atelier u kojem je lepo i precizno opisana tehnika disanja. Mislim da bi u nove zdrave navike trebalo uvesti i čitanje inspirativnih tekstova, kojima je ovaj sajt/blog bogat.

Vežbajte

Pronađite načina da u svakodnevnu rutinu uvrstite i vežbanje. Na vama je da izaberete šta vam je dostupno, u čemu uživate. Možete, u zavisnosti šta vama odgovora i koliko vremena možete da odvojite, da napravite dnevni zadatak – vežbanje oko 10 minuta. Naravno da ukoliko imate želju i mogućnost, možete odlaziti na vežbanje u klub. Šta god vi želite.

Okružite se pozitivnim ljudima

Neke društvene kontakte ne možemo da izbegnemo, ali ako možete da birate svoje okruženje, birajte da to budu ljudi koji u vama bude ono najbolje. One koji vam pomažu da postanete najbolja verzija sebe.

Ovo je ujedno i javna pohvala za sve one koji lepim mislima i lepim rečima pomažu svojim prijateljima da prevaziđu svakodnevni stres.

Posebno na ovim prostorima (ako čitate ovaj tekst bez prevoda, to je taj prostor) gde nas život testira životnim i moralnim dilemama koje podižu nivo stresa na poseban, često nepodnošljiv nivo. Ali postoje ljudi koje ne odustaju od dobrote. Takve ljude i takva prijateljstva treba negovati.

Probajte digitalni detoks

Dolaskom novog, toplijeg doba pravo je vreme da pokušate i malo drugačiji detoks – digitalni detoks. Nećemo odmah da krenemo sa odvajanjem od kompjutera ili telefona koje će trajati par dana, već recimo odlazak u šetnju bez telefona. Neki mali koraci.

Da li ste možda pokušali da isključite internet na telefonu? I to može biti dobar početak. Iz ličnog iskustva vam mogu reći da nećete mnogo propustiti. Sve vesti će vas sačekati, mailove ćete pročitati, a na instagramu ionako njihov algoritam odredi šta ćete i kada videti – tu sigurno nešto propuštate.

Pravo je vreme da se podsetite nekog hobija koji vas je uveseljavao, pročitate neku novu knjigu, pronađite nešto što je potpuna novost za vas. Bilo šta što će vas odvojiti od ekrana.

Nadam se da ste u predlozima pronašli nešto što možete da primenite. Svaki link koji podelim sa vama je izabran iz ličnog iskustva i sa iskrenim željama preporučen. Volela bih da i vas inspirišu da vodite računa o sebi.

Mesto za komentare je, kao i uvek, otvoreno za vaše predloge i sugestije. Hvala vam najlepše na izdvojenom vremenu.

Do sledećeg čitanja,

Tanja

*Fotografija: by Canva

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s